خوراک گوسفند
نوشته شده توسط : احمدرضا


آیا تاکنون فکر کرده اید که دقیقاً گوسفندها در تمام طول روز چه کاری انجام می دهند؟

شاید نه ، اما به هر حال به شما خواهم گفت.

گوسفند نشخوارکنندگان هستند ، به این معنی که خوراک اصلی آنها چمن و گیاهان کوچک برگ است. هر گوسفند شکمبه ای دارد که یک زن و شوهر از گالن ها را در خود نگه می دارد و آنها باید هر روز معادل یک سطل 5 گالنی را با خوراک پر کنند. بیشتر زمان آنها با این تلاش جذب می شود. وقتی خوراک خوب است ، آنها می توانند صورت خود را با دهان بزرگی پر کنند ، یونجه را به هم بزنند. هنگامی که خوراک مورد نظر آنها با ساقه ها و یونجه های سخت مخلوط می شود ، آنها به تدریج راه خود را از طریق آن سرخ می کنند و فقط با دقت فقط بیت های مناسب یونجه را انتخاب می کنند. در حالی که ناظران گاه به گاه ممکن است فکر کنند که همه چمن به طور یکسان ایجاد شده است ، در واقع تفاوت های شگرفی در پروفایل های غذایی و قابلیت هضم گونه های مختلف چمن در زمان های مختلف وجود دارد. علم خاص خود است - ما تازه شروع به فرو کردن انگشتان پا در آن هستیم.

 

نه تنها گوسفندان نیاز به خوردن یک سطل یونجه پنج گالن دارند بلکه باید دوباره آن یونجه را دوباره جوید. بعد از اولین بار خوردن ، تخمیر یونجه موجود در شکمبه و فیبر شروع به تجزیه می کند. سپس گوسفندان به دلیل جویدن اضافی با مولرهای قدرتمند خود ، دهانهای کوچکی از علف ها را مرتفع می کنند. فقط یک یا دو بار به طور تصادفی هنگام استفاده از قرص ، انگشت خود را در پشت گوسفند یا دهان بز گرفتم ، اما این مناسبت ها به طرز خاطره انگیزی دردناک بودند! گوسفندها هر بلوز گاو را برای چند دقیقه جوید ، بلع می کند و دیگری را مجدداً تجویز می کند. گربه مبهم مانند سینی قدیمی خاکستر است.

از آنجا که گوسفندان تا حدودی خزنده هستند ، طبق نظر من ، آنها تمایل به خوردن در صبح ، جویدن جوجه کشی بعد از ظهر ، و بعد از باریدن عصر دوباره دارند. برخلاف انسان ، گوسفندان در طول روز و شب به مقدار کمی گوسفند می کنند ، اما در خواب طولانی و عمیق زیادی درگیر نیستند. اگر فکر می کردید ممکن است گرگها در آنجا آماده باشند تا شما را بخورند ، شما هم نخواهید بود! دوربین بره ما این روزها را تحمل می کند - ما در اواسط روز و شب ، ساکت و آرام می بینیم ، با خوردن غذاهای فعال در صبح و عصر.

در حالی که گوسفندان بالغ اغلب بازیگوش نیستند ، بره ها و حتی سالخوردگی ها و پیران دو ساله می توانند اکنون و پس از آن کمی جمع شوند. به نظر می رسد بسیاری از بازی های گوسفند در حرکات پرشکوه و پرشکوه و پرشکوه محور هستند. من حتی دیدم قوچ ما چند روز پیش ، در یک روز بسیار آفتابی ، جهش محکم می کند. ما به تازگی یک اسباب بازی برای لذت بردن از گوسفندان خریداری کرده ایم. امیدوارم که آنها از پرتاب توپ خود لذت ببرند. در فصل زمستان ، گوسفندان عاشق آفتاب هستند و از جهت گیری جنوبی منطقه نان سنگفرشی آنها قدردانی می کنند. در تابستان ، آنها نمی توانند سایه ای به اندازه کافی خنک داشته باشند.

نظم اجتماعی گوسفند پیچیده است. خانواده ها مانند اعضای گروه های کوچک که به گروه های بزرگتر گرایش دارند ، در کنار هم می مانند. غالباً ، بره های بطری ما هنگامی که مجبورند تمام وقت به عنوان گوسفند زندگی کنند در انبار اصلی زندگی می کنند. واضح است که گوسفندان ماما آموزش های اجتماعی زیادی را در مورد جوانان خود انجام می دهند که گوسفندان پرورش یافته از کشاورز از دست می دهند! گوسفندان بزرگتر معمولاً بر روی كوچكترها مسلط می شوند ، بنابراین باید برنامه ریزی كنیم كه فضای تغذیه كافی را فراهم كنیم كه بزرگترین گول های ما نتوانند آن را "در اختیار داشته باشند".

قوچ قوانین خاص خود را دارد. جامعه رام بسیار "برنده همه است" ، اما با این وجود بدست آوردن موجودی گله به تنهایی بی رحمانه است. بنابراین تلاش زیادی می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هر دو قوچ ما در خانه قوچ فرصتی برای غذا خوردن دارند و می توانند پناهگاه خود را به اشتراک بگذارند. تاکنون ، خیلی خوب ، هرچند که باب لوبلا قطعاً بر الیور در فیدر تسلط دارد.

گوسفندان واقعاً عاشق تحریک چرا هستند. می دانم که ما فقط در نیمه زمستان مانده ایم ، اما همه ما مشتاقانه منتظر روزها و هفته های بهار و تابستان هستیم.





:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: